Thursday, January 8, 2009

Tek Ucapan Dato Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi, Sewaktu Menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia kepada Homeopathy Malaysia



Message From The Present Prime Minister of Malaysia
Dato Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi.

" For the past two decades the comcept of the Open International University for Complementary Medicine studies through The Faculty of Homeopathy Malaysia and The Research Institute of Medical Acupuncture - RIMAC which is based in Kelantan, under the leadership of Prof Dr Nik Omar bin Haji Nik Daud, has been establishing and promoting this form of medication and theraies not only among the Malaysian, but also foreigners.

Indeed, armed with with new dynamism, your group can look forward to a meaningful role in improving the standard of health among the population and complementing the effort made by the government.

Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi
Prime Minister of Malaysia.


Teks Ucapan Timbalan Perdana Menteri Malaysia
Dato Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi


Beri kesempatan kepada saya untuk mengucapkan Selamat datang kepada semua perwakilan Malaysia dan juga antarabangsa ke Persidangan Akupunktur , Homeopathy dan Perubatan Komplementari..

Saya berasa bangga dimana Malaysia dipileh menjadi tuan rumah kepada persidangan peringkat antarabangsa pada kali ini. Ini membuktikan keyakinan negara anggota terhadap Institute Penyelidikan Perubatan Akupunktur dan Juga Fakulti Perubatan Homeopati untuk mengajurkan upacara ini.

Lebih dari dua dekad konsep yang yang dipakai oleh Universiti Terbuka Antarabangsa diguna pakai oleh Fakulti Perubatan Homeopathy Malaysia dan Institut Penyelidikan Perubatan Akupunktur Malaysia yang terletak di Kelantan dibawah bimbingan dan asuhan Prof Dr Nik Omar bin Haji Nik Daud, telah berjaya mengembang dan membangunkan sistem perubatan ini di kalangan rakyat Malaysia dan juga antarabangsa.

Saya yakin para peserta yang menghadiri konferen ini akan mencari jalan untuk meningkatkan keupayaan penyembuhan dalam perubatan komplementary. Dibekalkan dengan semangat dinamika, ahli-ahli kumpulan tuan berupaya meningkatkan kesihatan rakyat sejajar dengan dasar-dasar yang dijalankan oleh kerajaan.

Terima kasih.

Dato Seri Abdullah bin Haji Ahmad Badawi.

Timbalan Perdana Menteri Malaysia

No comments: