Thursday, January 8, 2009

Teks Ucapan Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan pada Persidang Perubatan Homeopathy Malaysia anjuran Fakulti Perubatan Homeopathy











MESSAGE FROM CHIEF MINISTER OF KELANTAN
REGARDING HOMEOPATHY


Ucapan Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat Sewaktu Perasian Konferen Homeopathy & Akupunktur Se Dunia
Kota Bharu Pada 3 Sept.2000

Kota Bharu: Akhbar Bacaria Sept.2000

Kira-kira 350 orang doktor-doktor pakar dalam perubatan alternatif telah menghadiri Konferen Homeopathy dan Akupunktur yang terbesar dialaf baru disini baru-baru ini.

Perasmian dilakukan oleh Menteri besar Kelantan Darulnaim, YB Dato Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat.

" Saya ingin mengucapak taniah kepada ahli jawatankuasa pengajur yang telah sudi memileh Kelantan sebagai tuanrumah persidangan homeopati dan akupunktur peringkat antarabangsa. Ini menandakan keyakinan negara-negara luar terhadap kemajuan homeopati dan akupunktur di negara kita. Saya mengharapkan agar tuan-tuan dapat mengemelingkan tenaga bagi mencari jalan untuk membantu meningkatkan taraf kesihatan rakyat dinegara ini," demekian kata Dato Nik Aziz.

Pada Majlis yang sama beliau telah merasmikan 'Projek kampus Baru Fakulti Homeopathy Malaysia dan Hospital' yang akan dibina di Kg Gelang Mas, Pasir Mas, Kelantan. Projek yang menelan belanja kira-kira RM 3 juta ini dijangka siap sepenuhnya pada tahun 2002.

" Saya mengharapkan bila siapnya kampus baru ini, lebih ramai orang-orang yang berminat terhadap perubatan ini dapat datang ke Kelantan untuk mempelajari sistem perubatan ini. Kerjaan Kelantan bersedia untuk memberi kerjasama bagi membantu menjayakan projek tersebut, " demekian ujarnya.

No comments: